הרחת שמנים אתריים בעשרה צעדים

כוח השפעת הריחות על המוח מוכר ידוע ומוכך מדעית. 

ריח יעקוף את הנפש ויגיע ישירות אל התת מודע, מושב הרגשות. אבל זה לא רק מספיק לנשום ריח בחדר כדי לקצור את כל היתרונות. שלבו אותו לשינוי מצב הרוח כהזמנה לטיול או מסע, ותיהנו!

1. נבחר ניחוח טבעי

ריח שמקורו והרכבו טבעי הוא עדין בהרבה מריחות המיוצרים במפעלים כימיים. כאשר אנו משווים את ההרכב שלהם, זה ממד מרשים: שמנים אתריים עשויים להכיל מאות מולקולות שהופכות אותו לזר ארומטי עדין ואילו המקבילה המלאכותית שלו תהיה רק ​​עם העיקריות, אלה המאפשרות לזהות אותו. הן מספקות ריח כללי. אפשר אולי להטעות את התודעה שלנו, אבל לא את התת-מודע שלנו.

2.נבחר בקבוק שקוף

שמנים אתריים תמיד מאוחסנים בבקבוקים אטומים וסגורים היטב, וזאת כדי להגן עליהם מפני אור ולהבטיח את שימורם. להכנת תערובת הריח האישית שלנו, נבחר במקום זאת, בבקבוק שקוף שיאפשר לנו לפעול בשני מישורים בו זמנית: חוש הריח והרטט. ואכן, גם אם זה עדיין לא מוכח בבירור, לצמחים כאורגניזמים חיים יש רטט יחיד שפועל במקביל לריח שלהם, מה שמגביר את יעילותם.

3 נתמקד בכוונות

אם חלקינו מיומן במדיטציה או מיינד-פולנס או כל שיטת הרגעה עצמית, נתחיל לנשום את פיית הבקבוק בנשימות מלאות ועמוקות במשך כמה דקות במקביל לטכניקות הרגילות שלנו. למי שמרגיש פחות בנוח עם שיטות שונות אלה, נשמו בשלווה את השמן או השמנים שבחרתם,  ובו זמנית מקדו את מחשבותיכם בנושא שתבחרו: הפסקת עישון, ביטחון עצמי, התגברות על פחד, וכד׳.  זה צריך להיות עם כוונה רחבה ובאופן כזה שיאפשר איזון בין השאיפה לנשיפה. אתם יכולים גם לפהק  ולעשות אנחות כי זו הזדמנות לפרוק את החששות שלכם. דמיינו את הפיתרונות בעתיד בזמן הנשימה ואת המטרדים שמתנדפים עם הנשיפה..

4. היה אכפתי

היה אתה לעצמך. מדוע כל כך קשה לי להפסיק לעשן / לרדת במשקל / להתרכז כשכל כך קל לאחרים? החיים שלנו גורמים לנו בהרבה מקרים לעשות ״התאמות״ או דברים שונים, בשלב מסוים בחיים, כדי להגן על עצמינו. נכבד את זה ונקבל את העובדה שהמציאות שלנו משתנה ושאתנו מוכנים שוב לפרוץ מאותם דפוסים מגבילים שהפכו מיותרים. נתמקד ברגשות ובמחשבות העוברות עלינו בזמן שאנו נושמים את השמנים. לא נשפוט אותם וניתן להם לצעוד ולהשפיע עלינו כאילו היו מחוץ לתודעה.

5. מצאו את הריח שלכם

על נושא ריחות ושמנים אתרים ניתן ללמוד מספרים. אבל הדבר הטוב ביותר הוא להקשיב לעצמכם: לאהוב או לשנוא ריח זה כבר מידע ראשוני. בחרו בריח שמדבר אליכם, שמשמח אותכם, אבל גם בריח שמפריע לכם אם אתה מרגיש מוכנים. זו תהיה הזדמנות ואתגר להתחבר מחדש לחלק שבכם שלא מוצא חן בעיניכם ולהרגיש את התנודות, כדי להמיס אותן טוב יותר.

6. לנשום שמן אתרי

שיטת הריח הקלאסית כוללת נשימה עמוקה היישר מעל פי הבקבוק. אתם יכולים גם לשים 2-3 טיפות של השמן המועדף שבחרת, מדולל בשבע טיפות שמן צמחי מגרעין משמש, בחלק הפנימי של מפרקי כף היד. צרפו את כפות הידיים הקעורות אחת לשנייה בצורת קתדרלה ונשמו עמוק. שיטה זו משלבת את חוש הריח עם פעולת המולקולות הארומטיות העוברות בעור בנקודות אנרגיה חזקות.

7. בחנו את עצמיכם

הריח הוא עדין והוא מסתנן וחודר פנימה עמוק בתוכנו, נושא מסר אחר לכל אחד, וגורם לתגובה אישית ביחס לחוויה החיה, הלא מודעת. תקבלו מסר או הכוונה הקשורים למצב שלכם באותו הרגע. ניתן לחוות זאת רק באופן פנימי, מה שמאלץ את אלו שרוצים ליהנות מיתרונותיו, בלהשקיע בדרך שלהם ולעצור את ההתמודדות עם הגוף, להקשיב למסרים שהם יכולים להעביר. שבו בנוח ונשמו שמן נבחר בזמן שאתם קוראים ספר. התבוננו במה שקורה בכם מבפנים: צבעים, רגשות, תחושות גופניות, דימויים, חום… לעיתים יידרשו מספר ניסויים ותהיות לפני מציאת השמן ה״נכון״, זה שידבר אליכם הכי טוב. אבל אם כבר צברתם מידע מעניין מהלימוד בספרים, האם תוכלו להבין את המשמעות של חלק מהתגובות הפיזיות והרגשיות שלכם ביחס לחוויות שצברתם?

8. להיות מלווה

מכיוון שריחות קשורים באופן מהותי לרגשות שלנו, יש בכוחם להחזיר תחושות שכבר קבורות עמוק ולהוציא אותן ממגירות שסגורות שנים רבות. לכן מומלץ במקרה כזה להיות מלווים באיש מקצוע. זה יהיה יותר רלוונטי אם הריח יאפשר לך לזהות חסימה שאולי שכחת את נסיבותיה, וכך זה יזרז את תהליך הטיפול.

9. לאנשים מתוחים במיוחד – עשו אמבטיה

טבילה באמבטיה עם שמנים ארומתיים היא שיטת טיפול עדינה אך יעילה מאוד, מכיוון שהיא פועלת ברגע של רגיעה. מערבבים 4-6 טיפות שמן או שמנים אתריים במעט חלב או מלחי רחצה ושופכים הכל לאמבטיה. החום ישחרר את המולקולות הארומטיים מבלי לנטרל אותם.

10.  עיסוי

עשו לעצמכם עיסוי בנקודות הרפלקס: מקלעת השמש, כפות הרגליים, לאורך עמוד השדרה, על הצוואר, על ידי ערבוב השמן המועדף שלכם עם שמן צמחי של גרעיני משמש שריחו  ניטרלי. התמקדו בכוונותכם ובתחושותיכם. אבל הכי טוב זה לקבוע פגישה עם מעסה שיודע/ת להשתמש בשמנים ארומתיים, וכך תצאו למסע שיוביל אתכם ליעדים חדשים.

טכניקת הריח: ידיים בצורת קתדרלה

1 – שפכו כמה טיפות של שמן אתרי בכפות הידיים

2 – שפשפו את פרקי כפות הידיים הפנימיים אחת בשניה

3 – צרפו את כפות הידיים לצורת קתדרלה וקרבו אותן אל האף
   

4 – שאפו שאיפות עמוקות ואטיות
 


הערות חשובות:
עקרונות הזהירות הרגילים המתייחסים לשימוש בשמנים אתרים רלוונטים גם על הרחתם. ילדים, נשים בהריון, 
נשים מניקות, אנשים ״שבירים״ או סובלים מאפילפסיה, אסטמה או פרקינסון חייבים להימנע לחלוטין מהרחת שמנים נוירו-טוקסים ורעילים. אל תהססו לפנות לרוקח או ארומתולוג לקבלת ייעוץ. אם ברצונכם להשתמש בדרך של מריחה על העור, חיוני גם לדלל את השמנים בשמן צמחי תוך התחשבות במרשמים הרגילים המתייחסים לכל שמן אתרי בנפרד.

גלילה לראש העמוד