מתכון לטיפול בהצטננות ומניעת מחלות חורף

מטפל ב: גודש בריאות, דלקת גרון, מערכת חיסון, נשימה, דלקת סינפונות, שפעת.

תכונות רפואיות: אנטי דלקתי, אנטי ויראלי, אנטי ספטי, מטהר, מכייח, ממריץ.

אין דבר חזק ויעיל יותר משמנים אתרים כדי לעצור הצטננות בחורף, ונכון – מדובר במחלה השכיחה בעולם.
מה שנותר הוא לבחור אותם היטב ובהקפדה ולהשתמש בהם.
להלן טיפים ופעולות {למבוגרים}.

בחורף, ממש אחרי כמה דקות שהנגיף תוקף אותנו, אנו חשים שהאף מאדים או מתחיל ״לנבוע״, הוא מגרד ומעקצץ, הראש מתחיל לכאוב באיזור הרקות, ועיטוש הוא בלתי נמנע… כל אילו הם אות הפתיחה המעיד על כך שדרכי הנשימה מעוררים את התגובה החיסונית של הגוף. התגובה היא אינטנסיבית ומהירה. המחלה מתפתחת במשך 5 ימים. אנו נרגיש במהלכן עייפות, חולשה, חוסר תיאבון.

לכן חייבים לפעול במהירות האפשרית ולהשתמש בשמנים אתריים כדי למנוע את התרבות הנגיף בגוף, והתדרדרות לשפעת, דלקת אף-אוזן-גרון, אנגינה, קבלו טיפול טבעי לסינוסיטיס, טיפול טבעי לשיעול וכד׳.

חשוב לפעול באופן שוטף ולחזור על הפעולות שיפורטו כל 10 דקות במשך 30 דקות עד שעתיים, הזמן בו ניתן יהיה לקחת פיקוד ולשלוט מחדש על גופינו.

נבחר את השמנים האתריים האנטי-ויראליים הטובים ביותר, כמו גם את אלו עם תכונות חיסוניות לחיזוק הנוגדנים האחראיים להגנה על הממברנות הריריות.

לשמנים האתריים יש אפקטיביות תוך מספר דקות, שיפור הסימפטומים הוא מוחשי ומהיר.
עצם ההקלה המיידית מעידה על כך שגוף בדרך להחלמה ויתרה מכך, שהשמנים האתרים מחזקים את המערכת חיסונית שלא היתה מספיק חסונה.

השמנים האתריים היעילים ביותר להצטננות, אף סתום וכאב גרון:
לחלק מהשמנים האתרים יש השפעה נשימתית מטיבה וברורה כשמקרבים את פי הבקבוק מתחת לאף, בפרט אלה שמכילים 1,8 סינאול cinéole. מולקולה זו גורמת לך לנשום עמוק ולפתוח את החזה לרווחה. הוא מחמצן, נוגד גודש, אנטי-ויראלי, מכייח ומוקוליטי. השמנים האתרים המוכרים ביותר המכילים אותו הם של אקליפטוס גלובולוס המחזק והתומך {למבוגרים בלבד}, דפנה (מגביר חסינות ומשכך כאבים), ניאולי (אידיאלי לסובלים מבעיות חוזרות וכרונית), cajeput (אחד המרוכזים והפעילים במיוחד כנגד נגיפי שפעת אינפלואנזה), לבנדר אספיק (במקרה של ליחה סמיכה) או זו של רבינטסרה ravintsara ו- saro (במקרה של ירידה ביעילות מערכת החיסון עקב עייפות ותשישות נפשית).

סוג אחר של שמנים אתרים שיש לזכור, עוזר במניעה או בטיפול במחלות חורף והם שמנים אתריים של עצי מחט: אורנים שונים, אשוחים וברושים. כולם מכילים בעיקר מולקולות של טרפן. כל השמנים האתריים הללו של עצי מחט למעשה מדללי גודש, ממיסים ליחה באיזורים הריריים וכך מגבירים את היעילות של הסינאול 1,8 הקיים בשמנים האחרים. הם נחשבים מעוררים כלליים של הגוף וגם אנטי-ויראלים.

ולבסוף, שמן אתרי ״חורפי״ שטרם הוזכר הוא עץ התה.
הוא משלב את כל התכונות הטיפוליות הנ"ל בכוחות עצמו. נסבל היטב על העור, זהו כלי נשק ארומתי אדיר להשמדת כמעט כל נגיפי הנשימה, כולל נגיפי שפעת.

מהן הפעולות הנכונות לעשות עם שמנים אתרים לעצירת הצטננות:
חשוב להגיב במהירות ובחוזקה עם שמנים אתרים, בשילוב שלוש דרכי החדרה לגוף במידת הצורך.

חובה {במתכון הנוכחי} לא לדלל שמנים אתריים בשמן צמחי (עצה זו תקפה למבוגרים וילדים מעל גיל 12 שנים) כדי לא להאט את הספיגה ומהירות פעולתן של מולקולות ארומתיות ולשלוט בנגיף במהירות האפשרית.

הצעד הראשון שיש לנקוט בהקדם האפשרי, ואשר עשוי להספיק {כשהתסמינים מתחילים}, הוא 5 נשימות רציפות, חזקות ועמוקות של מפרקי כף היד הפנימיים עליהם נטפטף טיפת סינרגיה ארומטית. לחזור על זה כל עשר דקות כל עוד תסמיני ההתקררות קיימים. באופן זה, האדים של הסינרגיה יתקפו ויחלישו את הנגיף ללא דיחוי. מהירות השכפול שלו תפחת. הוא לא יוכל להשתיל את עצמו בקרום הרירי או להתקדם לעבר מערכת הנשימה התחתונה.

לשלב את דרכי הנשימה עם מריחה על עור של אותה סינרגיה, באזורי החיסון שקשורים למערכת האף אוזן גרון: בלוטות בצוואר, מתחת לאוזניים ובגרון. זה עוזר למערכת החיסונית לתמוך בנוגדנים האחראים על הגנת הריריות.

ולבסוף, במידת הצורך ניתן להשתמש גם בדרך השלישית והיא בליעה או המסה מתחת ללשון. דבש טימין או רוזמרין הוא אידיאלי לעירבוב עם שמן אתרי להמסה בפה. הוא גורר את השמנים האתרים על פני רירית הנשימה כך שהיא מצופה כולה במולקולות הארומתיות.

כך, הסלמת התסמינים הידועים (כמו אף סתום, הפרשות בגרון, כאבי גרון, העלולים להתקדם לדלקת הלוע / דלקת גרון ו / או דלקת קנה הנשימה, או אפילו ברונכיטיס) נשלטת תוך כמה שעות.

שמנים אתרים הם הכלים הטיפוליים היחידים שיכולים לרפא הצטננות או זיהום בחורף במהירות וביעילות כה רבה. השימושים הרציפים הללו אפשריים במשך כמה שעות כדי להשיג את מלוא הפוטנציאל הטיפולי של תרכיזים אלה. השימושים המסיביים הללו אפשריים לפרק זמן מוגדר, במשך כעשר שעות, ובכך הגוף יכול לשקם את החסינות הכושלת שלו בזכות הדחיפה הארומתית.

שאיפות ארומתיות:
לחום ולחות יש יעילות בלתי ניתנת לעירעור לטיפול בליחה. נשימת אדי מים ארומתים יכולה לעזור להנזיל גודש מהאף ומדרכי הנשימה.

לסיכום:
תכונות הסינרגיה: נוגדת וירוסים, עם חומרים ממיסי גודש, תומכת בריריות, מחטאת, מכייחת, תומכת חיסונית.
נועד להצטננות, דלקת באף, דלקת גרון, כאב גרון, דלקת בקנה הנשימה.

החומרים

5 מ"ל שמן ברוש מצוי
5 מ"ל שמן עץ התה
10 מ"ל שמן דפנה
10 מ"ל שמן אקליפטוס רדיאטה
**
אופציה: 5 מ״ל שמן בן אזוב {זעתר}, אלוף עולם לטיפול בגודש לייחתי, קוטל וירוסים ונוגד דלקות. מעולה למכשירי פיזור. {מיועד לבני 7 שנים ומעלה, לא לנשים בהריון ומניקות}.

**

איך משתמשים

קחו בקבוק זכוכית כהה בגודל 30 מ"ל עם פיית טפטפת, שפכו פנימה את השמנים האתריים בכמויות שצוינו. לחשב כך ש-30 טיפות שוות ערך למיליליטר אחד. לפקוק את הבקבוק, לרשום עליו את תכולתו + תאריך.

מסלול 1 לשאיפה:
טפטפו טיפת סינרגיה אחת בתוך מפרקי כף היד הפנימיים, קרבו אותם לאף ונשמו עמוק 5 פעמים ברציפות. חיזרו על כך מחדש כל 5 עד 10 דקות כל עוד הסימפטומים נמשכים.

מסלול 2 מריחה על העור:
טפטפו 20 טיפות סינרגיה כל 20 דקות, לסירוגין בין אזורי היישום השונים: בלוטות צוואר, צוואר תחתון, ואז על החזה, גב עליון ולאורך השידרה, חלק פנימי של האמות, קשת כף הרגל.

מסלול שלישי להמסה מתחת ללשון:
טיפה אחת של הסינרגיה לערבב במעט דבש, כל 20 דקות, 8 עד 10 פעמים ברציפות.

חשוב לדעת

מגבלות וסיכונים בטיפול בהצטננות עם שמנים אתרים:

לבעלי עור רגיש, אטופי ואקזמטי, לא מומלץ למרוח שמנים אתרים טהורים. במקרה זה ניתן לתעדף מריחת הסינרגיה על קשת כף הרגל {טיפה אחת-שתיים לניסיון…אם אין תגובה אז להמשיך}.

ילדים עד גיל 6 שנים אינם יכולים לקבל שמנים אתרים טהורים בצורה כה מסיבית, יש להתאים להם פרוטוקול מיועד.

לאנשים עם אסתמה יש ריאקטיביות נשימתית מה שהופך את השימוש בשמנים אתרים ללא מומלץ. לכן יש ליצור קשר עם רופא ארומתרפיסט לקבלת ייעוץ מותאם אישית.

הריון והנקה הם זמנים בהם התווית שימוש בשמנים אתריים אסורה.

גלילה לראש העמוד