שמן או שמני רוז היפ

כשאנו קונים מוצרי טיפוח לעור, יצרני הקוסמטיקה בדרך כלל מתהדרים בשמן הורד רוז-היפ, בזכות תכונות שיקום העור
וה ״אנטי-איג׳ינ״ שבו.

למעשה ישנם מספר שמנים השייכים ״לקטגוריית״ הרוז-היפ והעיקרים שבהם :

  • רוזה קנינה Rosa Canina
  • רוזה רוביגינוסה  Rosa Rubiginosa

אפשר בקלות להניח שכל שמני הורדים זהים. כולם מעניקים לחות לעור משמן המופק בכבישה קרה, נכון?
ובכן, למעשה, זה לא ממש מדויק.

כל שמני הורדים אינם דומים. ישנם מספר זנים שמקורם במינים שונים של ורדים. בדיוק כמו ששני מינים שונים של ורדים עשויים להיות שונים במראה שלהם, גם תכולת החומרים המועילים שלהם לעור שונה. לשניהם יש הרכב שונה של חומצות שומן חיוניות וחומרי הזנה, ולכן יש להם השפעה שונה על העור.

להלן ההבדלים העיקריים, כך שתוכלו לבחור מי מהם לדעתכם מתאים לכם יותר…

רוזה קנינה Rosa Canina

ידוע גם בשם "שושנת הכלב", צומח באירופה, צפון מערב אפריקה ואסיה. השמן הזה ידוע בתכונות המקנות ״לחות״ וביכולתו לסייע בשיקום העור. הוא מכיל ויטמינים A, D ו-E, והרכבו מורכב מכ-71% חומצות שומן חיוניות.

זהו מקור עשיר של אומגות 3, 6 ו-9, שעוזרות לקדם התחדשות עור בריאה בשכבת האפידרמיס. יש לשמן זה רמות גבוהות יותר של אומגה 6 ו-9 מאשר ברוזה רוביגינוזה, אבל בסך הכל תכולת חומצות השומן החיוניות שלו פחותה.

רוזה רוביגינוזה  Rosa Rubiginosa

הידוע גם בשם "רוזה מוסקטה",  יליד דרום האנדים בצ'ילה. תכולת חומצות השומן החיוניות שלו גבוהה מזו של רוזה קנינה, בערך 78%.
הרוזה רוביגינוזה היא מקור עשיר של ויטמינים ומינרלים לחיזוק העור, המסייעים במניעת נזקי חמצון. בין השאר השמן מכיל ויטמינים A, C ובטא-קרוטן, יחד עם חומצות שומן חיוניות אומגה 3, 6 ו-9. הוא מעט טוב יותר לעור הנוטה לאקנה מאשר רוזה קנינה הודות לתכולת האומגה 9 המופחתת {באופן שולי}.

התכונה העיקרית שגורמת לרוזה רוביגינוזה להתבלט מול רוזה קנינה היא תכולת החומצה הטרנס-רטינואית Trans-Retinoic Acid שבה. החומר הפעיל הטבעי הזה הוא מה שרוזה רוביגינוזה מפורסמת בזכותו, וזו הסיבה מדוע הוא כל כך יעיל בשיקום וחידוש רקמות צלקות ודהיית קווים עדינים וקמטים. זוהי נגזרת טבעית של ויטמין A המסייעת לעור לתקן ולדחוף תאים טריים לאפידרמיס.


לא משנה באיזה שמן ורדים תבחרו, העצה שלנו היא להשתמש בשמן כזה שמקורו בגידול ללא שימוש בחומרי הדברה, וכבישתו ראשונית וקרה.

אם אתם מחפשים שמן ורדים לשיפור מראה הקמטים, צלקות או פגמים, רוזה רוביגינוזה נמצאה כיעילה ביותר, ולדעתנו יש את היתרון על רוזה קנינה. זו הסיבה שאנו משתמשים בשמן זה במגוון המתכונים שבאתר.
פה בקישור, תמצאו את התכונות הספציפיות של השמן שלנו.

גלילה לראש העמוד